2 تیر ماه 1403

برگزاری همایش هم‌اندیشی مسئولین کمیته آموزش و پیشگیری دفاتر مهرانه در شهرستان‌ها با مسئولین پیشگیری در زنجان

این همایش هم‌اندیشی روز جمعه ۱ تیرماه ۱۴۰۳ در کلینیک مهرانه با حضور شهرستان‌های ابهر، خرم‌دره، خدابنده، صایین قلعه، ایجرود، زرین‌آباد، سعیدآباد، میانه، بیجار، تکاب، دندی، ماه‌نشان و طارم با حضور مسئولین پیشگیری و خیرین فعال در این حوزه [...]

خبرنگار: زینو

عکاس: زینو

همایش پیشگیری

این همایش هم‌اندیشی روز جمعه ۱ تیرماه ۱۴۰۳ در کلینیک مهرانه با حضور شهرستان‌های ابهر، خرم‌دره، خدابنده، صایین قلعه، ایجرود، زرین‌آباد، سعیدآباد، میانه، بیجار، تکاب، دندی، ماه‌نشان و طارم با حضور مسئولین پیشگیری و خیرین فعال در این حوزه در دو قسمت برگزار گردید. در ابتدا مهندس مرتضوی ضمن خوشامدگویی به مدعوین از اهمیت پیشگیری و هزینه‌های بالای درمان در سال‌های آینده با توجه به نرخ بالای تورم و گرانی دارو و درمان صحبت کردند. ایشان در ادامه افزودند با انجام به‌موقع غربالگری و پیشگیری از سرطان‌هایی که قابل‌پیشگیری هستند می‌توان در سال‌های آتی از هزینه‌های بالای درمان که به مهرانه تحمیل می‌شود کاست.

در ادامه جناب آقای مهندس وثوق مدیرعامل محترم انجمن اذعان داشتند در طی ۹ سال فعالیت کمیته آموزش و پیشگیری شتاب ابتلا به سرطان در زنجان صفر شده است و این را مدیون آموزش‌هایی که در حوزه پیشگیری انجام می‌گیرد دانستند و در ادامه از رشد هزینه‌های درمان صحبت کردند و از مسئولین و مدیران اجرایی شهرستان‌ها خواستند قوی‌ترین کمیته خود در شهرستان‌ها را به پیشگیری اختصاص دهند تا بتوانیم در آینده از هزینه‌های درمان کاسته و مهرانه را همواره پابرجا داشته باشیم .

مهندس وثوق

سرکار خانم دکتر اسکندری متخصص زنان و زایمان سخنران بعدی برنامه که مسئول کارگروه آموزش پزشکی کمیته آموزش و پیشگیری هستند از اهمیت آموزش‌های پیشگیری از سرطان پستان با توجه به آمار بالای این سرطان که در بین زنان استان شایع است صحبت کردند و اذعان داشتند با توجه به آمار بالای زنان دههٔ ۵۰ و ۶۰ که به سن میان‌سالی می‌رسند و چون هزینه‌های درمان سرطان پستان بسیار بالاست بیمه‌ها نیز از تقبل این هزینه‌ها سر باز می‌زنند، بهترین راهکار برای این نسل غربالگری و آموزش و پیشگیری است.

دکتر اسکندری

بعد از صحبت‌های خانم دکتر اسکندری استراحت کوتاهی انجام شد و در ادامه جلسه خانم زرکوب از مدرسین با سابقهٔ کارگروه تغذیه سالم نحوه ارائه مطالب تغذیه سالم در کارگاه‌های آموزشی را برای مدعوین تشریح کردند. سخنران بعدی این هم‌اندیشی جناب آقای بابایی مسئول کمیته ورزش انجمن مهرانه بودند که از فعالیت‌های کمیته ورزش و نحوه انجام ورزش همگانی و مسابقات صحبت کردند و راهکارهای اجرایی جهت برپایی ورزش همگانی در شهرستان‌ها ارائه دادند و در آخر سرکار خانم حاجی علی‌اکبری مسئول کارگروه دخانیات کمیته آموزش و پیشگیری با تشریح فعالیت‌های این واحد از مسئولین شهرستان‌ها خواستند خیرینی در حوزه روان‌شناسی جذب کرده تا توسط تیم ایشان جهت حضور در کارگاه‌های آموزشی مدارس دبیرستانی، آموزش داده شوند .

خانم زرکوب
خانم حاجی علی اکبری

این همایش پس از صرف ناهار به صورت جداگانه در دو جلسه ادامه پیدا کرد که مسئولین اجرایی شهرستان‌ها جلسه اختصاصی با مدیرعامل محترم و کمیته شهرستان‌ها برگزار کردند و هم‌زمان مسئولین پیشگیری و خیرین این واحد به مشکلات و کم و کاستی‌های شهرستان‌ها رسیدگی کردند و همین‌طور شهرستان‌های موفق تجربیات ارزشمند خود را در اختیار شهرستان‌های دیگر قرار دادند. این جلسه با توزیع بسته‌های آموزشی اعم از CDهای آموزشی، کتابچه‌ها و بروشورهای آموزشی بین شهرستان‌ها پایان یافت.

جلسه با شهرستان ها

مهرانه می‌کوشد تا

مهرانه می‌کوشد با حمایت همه‌جانبه، هیچ بیمار مبتلا به سرطان از پرداخت هزینه‌های درمان و خدمات رفاهی ناتوان نباشد.

در این راستا به کمک شما نیازمندیم.

می‌خواهم در این امر سهیم باشم

راه‌های ارتباطی با مهرانه

جهت کسب اطلاعات بیشتر و همین طور اطلاع از آخرین اخبار و فعالیت‌های مهرانه شما می‌توانید از سایت مهرانه به نشانی https://www.mehranehcharity.com/ استفاده نمایید.

انجمن خیریه مهرانه جهت برقراری ارتباط بیشتر و موثر تر با شما مخاطبان گرامی، اقدام به راه‌اندازی فضاهای مجازی مختلفی کرده است. لیست این فضاهای مجازی را از صفحه درباره ما مشاهده کنید.

شماره دفتر مرکزی مهرانه

024-33781912-15

است که البته شما میتوانید با توجه به موضوع مد نظر خود از شماره های موجود در دفاتر مختلف مهرانه نیز استفاده نمایید.

آآدرس دفتر مرکزی مهرانه واقع در زنجان، جاده گاوازنگ، بلوار پروفسور ثبوتی، بلوار مهرانه، خیابان سرای امید است. همچنین مهرانه دفاتر و کمیته های مختلفی نیز دارد که می توانید از طریق صفحه درباره ما و تماس با ما با آن ها اشنا شده و جهت مراجعه حضوری اقدام نمایید.

شما میتوانید با توجه به توانایی خود، مهرانه را از برکت وجود خود بهرمند کنید.
درخواست عضویت در مهرانه را دارم

سایر اخبار مرتبط (مشاهده همه اخبار)

دیدگاه خود را بنویسید