آدرس: زنجان، جاده گاوازنگ ، بلوار پروفسور ثبوتی ، بلوار مهرانه ، کلینیک تخصصی رادیوتراپی مهرانه

تلفن : 3105 فاکس :31411300-024 ساعت کاری 8 الی 14:30

کلینیک مهرانه

کلینیک مهرانه با 4000 هکتار زمین و 14000 مترمربع زیربنا با تلاش‌ها و پیگیری‌های مستمر اعضای هیئت‌مدیره، کمیته فنی مهندسی و کمیته پزشکی و با همت بالای خیرین استان زنجان احداث گردیده است.
پس از 2 سال کار کارشناسی و برآورد نیازسنجی‌ها، کلینیک مهرانه در قالب فضاهای تحقیقاتی و پژوهشی، آموزشی و پیشگیری، تشخیص و درمان طراحی شده است که شامل بخش‌های رادیوتراپی، مرکز تصویربرداری، آزمایشگاه فوق‌تخصصی، بخش شیمی‌درمانی با 50 تخت، تحقیق و پژوهش، بخش‌های اداری و مدیریتی، رستوران، توسعه آتی، نمازخانه، اتاق بازی کودک، سالن همایش بین‌المللی و… اختصاص داده شده است.
همچنین هتلی با استانداردهای هتل 4 ستاره؛ با 21 سوئیت، رستوران، اتاق پزشک، نمازخانه در فضای 1800 مترمربع برای اقامت بیماران تحت درمان که از نقاط دور افتاده استان و یا از استان‌های سراسر کشور و یا بیمارانی از کشورهای همسایه جهت مداوا به این مرکز مراجعه می‌کنند احداث گردیده است.
این کلینیک در سال 1390 کلنگ‌زنی شد و در سال 1391 به مرحله اجرایی و در سال 1393 بخش رادیوتراپی مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.
طراحی کلینیک توسط شرکت “گِنو” انجام شده است؛ این شرکت از بیمارستان سازهای مطرح خاورمیانه است و بابت طراحی این کلینیک 300 میلیون تومان درخواست کرده بود که با وجود آمادگی خیرین جهت پرداخت، شرکت کل مبلغ را هدیه کرد.
با اجرای این پروژه تمامی بیماران داخل استان تحت پوشش قرار گرفته و همچنین 45% از آمار پذیرش کلینیک از سایر استان‌ها است که برای دریافت خدمات تشخیص و درمان در زمینه سرطان به استان مراجعه می‌کنند.
در تاریخ هشتم آذر سال 1393 کلینیک مهرانه با انجام اولین رادیوتراپی، به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد و امروز این مرکز ظرفیت پذیرش 120 بیمار در روز را دارد؛ و افتخار ما این است که از هیچ یک از بیماران وجهی بابت هزینه‌های درمان دریافت نشده است.


1- رادیوتراپی:

– دستگاه رادیوتراپی:
در قسمت درمانی کلینیک دو دستگاه High Energy (مدل Anchor) ساخت شرکت Siemens (زیمنس آلمان) که به همت خیرین عزیز استان خریداری شده است که یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های رادیوتراپی موجود در ایران است.
باتوجه‌به اینکه دستگاه‌ها در طبقه همکف واقع شده‌اند بایستی این دستگاه‌ها در شرایط خاص و اتاق‌های مخصوص به نام “آشیانه” نگهداری شوند و حداقل ضخامت دیوارهای آشیانه دو متر و هفتاد سانتی‌متر است و برای ساخت این آشیانه‌ها هرکدام 500 میلیون تومان هزینه شده و در هنگام ساخت نمایندگانی از سازمان انرژی اتمی و دستگاه‌های ذی‌ربط حضور داشته‌اند؛ هم اکنون نیز با بررسی‌های دوره‌ای صورت می‌گیرد.

– دستگاه سیتی سیمولاتور و لیزر متحرک 5 نقطه‌ای:
این دستگاه نیز به همت خیرین عزیز خریداری شده است.
این دستگاه اولین دستگاهی بود که از ایران خریداری شده و امروزه از این دستگاه به تعداد محدودی در ایران وجود دارد.
این دستگاه برای شروع درمان استفاده می‌شود تا پروسه درمان با کمترین خطا صورت گیرد و این دستگاه کمک شایانی در تعیین محل دقیق تومور می‌کند.

تلفن تماس:

02433044106-7

2- بخش شیمی‌درمانی:
این بخش شامل 47 تخت شیمی‌درمانی است که کاملاً مدرن و مطابق استانداردهای روز اروپا تجهیز شده است؛ این بخش به‌صورت Day Clinic فعالیت می‌کند.
سیستم گازرسانی (اکسیژن موردنیاز بیمار) و وکیوم (ساکشن و تخلیه) به‌صورت سانترال (مرکزی) هستند. در این قسمت از کلینیک از بهترین نوع تخت‌های درمانی استفاده شده است و همه قسمت‌های این بخش مجهز به جدیدترین سیستم احضار پرستار است.

– دستگاه هایپرترمیا:
هایپرترمیا جدیدترین روش است که پیش از شیمی‌درمانی و رادیوتراپی از آن استفاده می‌شود. به عبارتی دستگاه آماده‌سازی بیمار برای بیمار شیمی‌درمانی و رادیوتراپی و ارتقا کیفیت درمان بیمار است؛ این دستگاه نیز به همّت خیرین عزیز خریداری و به مهرانه هدیه شده است. عملکرد این دستگاه بر مبنای امواج صوتی است که هیچ ضرری برای بیمار ندارد.

تلفن تماس: 02433044160

3- آزمایشگاه فوق‌تخصصی:
این بخش برای رفع نیازهای آزمایشگاهی بیمار افتتاح شده که شامل سه بخش است: بیوشیمی، هماتولوژی و هورمون و بانک خون و همچنین در قسمتی از آزمایشگاه فرایند غربالگری انجام می‌شود. مهرانه در قسمت پیشگیری از سرطان بحث غربالگری را انجام می‌دهد که در این فرایند با آزمایش‌هایی روند غربالگری صورت می‌گیرد.

تلفن تماس: 02433044166

4- واحد آموزش پیشگیری:
یکی از اهداف اصلی مهرانه آموزش و پیشگیری دررابطه‌با سرطان است.
این واحد فعالیت خود را در سال 1394 آغاز نمود و هم اکنون حدوداً یک میلیون و صدهزار نفر انسان سالم از نظر سرطان در استان زنجان حضور دارند که هدف مهرانه این است که این افراد به سرطان دچار نشوند و یا اگر دچار بیماری شدند در همان مراحل اولیه شناسایی و به مهرانه مراجعه کنند.
بر اساس نظر متخصصین پزشکی بیش از 60 درصد بیماری‌های سرطان در صورت رعایت اصول تغذیه سالم و داشتن فعالیت بدنی و ورزش منظم و عدم استعمال دخانیات و قلیان، دوری از الکل، کنترل وزن و داشتن معاینات اولیه پزشکی قابل‌پیشگیری است، لذا بر اساس شعار پیشگیری بهتر از درمان است رسالت و اهداف آموزش و پیشگیری دنبال می‌گردد.
این بخش مجهز به کارگاه‌هایی با ظرفیت 40، 70 و 290 نفر است که برای آموزش و پیشگیری در خدمت مراجعین و گروه‌های هدف آموزش قرار می‌گیرد.

تلفن تماس: 02433044158-02433044156

5- بخش پزشکی هسته‌ای:
این بخش نیز از قسمت‌های درمانی مستقر در کلینیک است که شامل سه قسمت: پت اسکن، اسپکت و ید درمانی است.

پت اسکن:

دستگاه پت اسکن سه کاربرد دارد:

1- ارزیابی روند درمان بیماران مبتلا به سرطان
2- برای بیماری‌های قلبی
3- برای بیماری‌های مغزی

مهرانه از دستگاه پت اسکن در حال حاضر از طریق کاربرد اول به بیماران مبتلا به سرطان خدماتی را ارائه می‌دهد. تمام مبلغ هزینه شده برای این دستگاه از طریق کمک‌های مردمی پرداخت شده است. پت اسکن می‌تواند نحوه پیشرفت توده را نمایش دهد که این فناوری از طریق بررسی سرطان و فعالیت آن در بدن بیمار به پزشک و بیمار کمک شایانی می‌کند.

اسپکت: این دستگاه همانند دستگاه پت اسکن است؛ ولی باقدرت و دقت کمتر و کاربرد آن ارزیابی کلیه‌ها و میزان درگیری استخوان است. این دستگاه نیز به کمک خیرین مهرانه خریداری شده است.

ید درمانی: این روش درمان برای بیماران مبتلا به سرطان تیروئید و هم چنین بیمارانی که دچار مشکل کم‌کاری یا پرکاری تیروئید هستند است. غده تیروئید از ید برای تنظیم و کنترل هورمون‌های بدن استفاده می‌کند که در این روش درمانی، ید نشان‌دار شده (رادیواکتیو شده) به‌صورت خوراکی در اختیار بیمار قرار داده می‌شود و بیمار بعد از دریافت این ماده باید در اتاق‌های مخصوص نگه‌داری شود. زیرا که این ماده شدیداً رادیواکتیو است و برای انسان‌های سالم خطراتی به همراه دارد. مدت زمانی که بیماران باید در این اتاق‌ها به‌دوراز سایرین باشد سه روز است و این مسئله به دلیل نیمه‌عمر ید رادیواکتیو در بدن بیمار است و دیوارها و درهای این اتاق‌ها از سرب ساخته شده که مانع عبور پرتو خواهد شد.

پت برای استان های دیگر انجام نمی شود.

بخش ماموگرافی و سونوگرافی در دست اقدام است.

تلفن تماس: 02433044111

6- هتل با استانداردهای 4 ستاره:
انجمن خیریه مهرانه با یاری بنیاد مرحوم حاج احمد مهدوی اقدام به ساخت هتل سرای نیکان در کنار مرکز تشخیصی درمانی تخصصی سرطان و رادیوتراپی مهرانه کرده است. این مهمان‌سرا در سال 91 کلنگ‌زنی شد و در سال 93 افتتاح گردید.
این ساختمان شامل طبقهٔ همکف و 21 سوئیت دوتخته است که با استانداردهای هتل 4 ستاره ساخته شده است. بیمارانی که برای رادیوتراپی از شهرها و کشورهای دیگر به این مرکز مراجعه می‌کنند در طول دوره درمان خود می‌توانند با یک نفر همراه خود در این مهمان‌سرا اقامت داشته باشند و همچنین وعده‌های غذایی آنها (صبحانه، ناهار و شام) نیز به‌صورت رایگان در اختیارشان قرار می‌گیرد. (اولویت اقامت نیز با بیماران هم استانی است)

تلفن تماس:

02433044311-2-3

7- سالن همایش‌های بین‌المللی مهرانه: (سالن مهندس اسکندر کریمیان کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی)

این واحد مشتمل بر سالن همایش‌های بین‌المللی مهرانه و کارگاه‌های آموزشی است.

سالن همایش‌های بین‌المللی مهرانه با ظرفیت ۳۰۰ نفری و در طبقه همکف مهرانه واقع شده است این سالن مجهز به آخرین تکنولوژی تجهیزات سمعی و بصری و اتاق ترجمه هم‌زمان ۴ زبانه است.

همچنین کارگاه‌های آموزشی با ظرفیت ۵۰ نفره و کلاس‌های آموزشی با ظرفیت ۸۰ نفری برای برگزاری همایش‌های علمی و بین‌المللی، کنفرانس‌ها و برنامه‌های فرهنگی، تشکیل مجامع مختلف نمایشگاه‌ها طراحی گردیده است.

آخرین اخبار و مطالب مهرانه