8 مرداد ماه 1403

پلاک‌گذاری درختان زیتون در طارم توسط خیرین مهرانه

در روز دوشنبه سی و یکم تیرماه، دفتر مهرانه طارم با همکاری خیرین محلی روستاهای قانقلی چای سفلا و کوهکن علیا، اقدام به پلاک‌گذاری درختان زیتون نمود. این فعالیت باهدف حمایت مالی از بیماران مبتلا به سرطان و ارتقای [...]

خبرنگار: زینو

عکاس: زینو

برچست‌ها: اخبار | عمومی

پلاک گذاری زیتون طارم

در روز دوشنبه سی و یکم تیرماه، دفتر مهرانه طارم با همکاری خیرین محلی روستاهای قانقلی چای سفلا و کوهکن علیا، اقدام به پلاک‌گذاری درختان زیتون نمود. این فعالیت باهدف حمایت مالی از بیماران مبتلا به سرطان و ارتقای کیفیت زندگی آنها انجام گرفت.

همکاری خیرین و اعضای هیئت اجرایی مهرانه

در این برنامه، خیرین محترم روستاهای قانقلی چای سفلا و کوهکن علیا، آقایان حاج سید مصطفی حسینی، محمد حنیفه قربانی و نجات علی حیدری به همراه سه نفر دیگر که درختان زیتون خود را هبه کرده بودند، حضور داشتند. تیم پلاک‌گذاری مهرانه شامل اعضای هیئت اجرایی بود: آقای حاتم یوسفی به‌عنوان رئیس هیئت اجرایی، آقای کریم حیدری مدیر اجرایی، آقای طاهرنیا قائم‌مقام اجرایی و سرکار خانم حیدری مسئول کمیته مددکاری و بانوان.

جزئیات فرایند پلاک‌گذاری

رأس ساعت ۱۸ تیم پلاک‌گذاری به همراهی خیرین به روستاهای مذکور اعزام شدند و با هماهنگی انجام شده اقدام به پلاک‌گذاری درختان زیتون کردند. هر ساله پس از برداشت محصول این درختان، درآمد حاصل از فروش زیتون به‌حساب مهرانه شهرستان واریز می‌شود.

گزینه‌های هبه درختان زیتون

در این قرارداد سه گزینه برای هبه درختان زیتون مطرح شده است:

۱. هبه درختان برای مدت ۵ سال

۲. هبه درختان برای مدت ۱۰ سال

۳. هبه درختان برای مادامی که هبه‌کننده در قید حیات است

این مدل هبه کمک می‌کند تا خیرین باتوجه‌به توانایی و تمایل خود، بتوانند در این کار خیر شرکت کنند. هبه درخت زیتون توسط خیرین این پیام را داشته که حمایت از بیماران فقط از طریق کمک‌های نقدی نیست، بلکه باتوجه‌به تمایل و امکانات در دسترس خیرین بسیار گسترده است، مانند هبه درخت و اهدای درآمد حاصل از فروش آن.

نمونه‌های موفق هبه درختان زیتون

یکی از نمونه‌های موفق این برنامه، آقای محمد حنیفه قربانی است که ۳ سال پیش یک درخت زیتون هبه کرده بود و در جلسه مذکور دومین درخت خود را نیز اهدا نمود. از دیگر هبه‌کنندگان می‌توان به آقای مهدی حیدری از روستای کوهکن علیا و آقای اصغر طاهری و محمد حنیفه قربانی از روستای قانقلی چای سفلا اشاره کرد.

تأثیرات مثبت هبه درختان زیتون

هبه درختان زیتون، تأثیرات مثبت بسیاری دارد. از یک سو، این درختان به‌عنوان منبعی پایدار برای تأمین مالی انجمن خیریه مهرانه و حمایت از بیماران مبتلا به سرطان عمل می‌کنند. از سوی دیگر، این اقدام، خیرین را نیز به‌عنوان افراد مسئولیت‌پذیر و حامی جامعه مطرح می‌کند. هبه درخت زیتون توسط خیرین این پیام را داشته که حمایت از بیماران فقط از طریق کمک‌های نقدی نیست، بلکه باتوجه‌به تمایل و امکانات در دسترس خیرین بسیار گسترده است، مانند هبه درخت و اهدای درآمد حاصل از فروش آن.

فعالیت‌های آینده مهرانه

مهرانه طارم به‌عنوان یکی از انجمن‌های فعال در حوزه حمایت از بیماران مبتلا به سرطان، همواره به دنبال راه‌های جدید و خلاقانه برای جمع‌آوری کمک‌های مالی است. باتوجه‌به موفقیت پلاک‌گذاری درختان زیتون، پیش‌بینی می‌شود که این مدل همکاری با خیرین در آینده نیز ادامه یابد و به سایر مناطق نیز گسترش پیدا کند.

کلام آخر

فعالیت‌های انجمن خیریه مهرانه با تلاش و حمایت خیرین محلی و اعضای هیئت اجرایی، روزبه‌روز در حال گسترش است. این انجمن با بهره‌گیری از روش‌های نوین و خلاقانه، نه‌تنها به تأمین مالی برای کمک به بیماران مبتلا به سرطان می‌پردازد، بلکه با ایجاد فضایی از همکاری و همیاری، نقش مؤثری در ارتقای کیفیت زندگی و سلامت جامعه ایفا می‌کند.

با امید به گسترش این فعالیت‌های خیرخواهانه، مهرانه به دنبال جذب بیشتر حمایت‌های مردمی و گسترش فرهنگ مهرانه به‌عنوان نمونه موفق در سایر مناطق کشور است تا بتواند همچنان به‌عنوان برترین خیریه حوزه سرطان بزرگسال در کشور فعالیت کند.

این رویداد و همکاری ارزشمند نشان‌دهنده اهمیت و تأثیر مثبت کمک‌های خیرین در بهبود وضعیت زندگی بیماران مبتلا به سرطان است و مهرانه همچنان به‌عنوان یک الگوی موفق در این زمینه شناخته می‌شود.

مهرانه می‌کوشد تا

مهرانه می‌کوشد با حمایت همه‌جانبه، هیچ بیمار مبتلا به سرطان از پرداخت هزینه‌های درمان و خدمات رفاهی ناتوان نباشد.

در این راستا به کمک شما نیازمندیم.

می‌خواهم در این امر سهیم باشم

راه‌های ارتباطی با مهرانه

جهت کسب اطلاعات بیشتر و همین طور اطلاع از آخرین اخبار و فعالیت‌های مهرانه شما می‌توانید از سایت مهرانه به نشانی https://www.mehranehcharity.com/ استفاده نمایید.

انجمن خیریه مهرانه جهت برقراری ارتباط بیشتر و موثر تر با شما مخاطبان گرامی، اقدام به راه‌اندازی فضاهای مجازی مختلفی کرده است. لیست این فضاهای مجازی را از صفحه درباره ما مشاهده کنید.

شماره دفتر مرکزی مهرانه

024-33781912-15

است که البته شما میتوانید با توجه به موضوع مد نظر خود از شماره های موجود در دفاتر مختلف مهرانه نیز استفاده نمایید.

آآدرس دفتر مرکزی مهرانه واقع در زنجان، جاده گاوازنگ، بلوار پروفسور ثبوتی، بلوار مهرانه، خیابان سرای امید است. همچنین مهرانه دفاتر و کمیته های مختلفی نیز دارد که می توانید از طریق صفحه درباره ما و تماس با ما با آن ها اشنا شده و جهت مراجعه حضوری اقدام نمایید.

شما میتوانید با توجه به توانایی خود، مهرانه را از برکت وجود خود بهرمند کنید.
درخواست عضویت در مهرانه را دارم

سایر اخبار مرتبط (مشاهده همه اخبار)

دیدگاه خود را بنویسید